Peu Diabètic    Cirurgia    Biomecànica    Altres Serveis

Cirurgia

L’objectiu de la cirurgia és donar una solució definitiva a aquelles patologies i deformitats del peu que impedeixen l’activitat normal dels nostres pacients en el seu dia a dia. Realitzam un conjunt de tècniques quirúrgiques modernes i basades en la evidència científica per a la correcció definitiva d’aquestes dolències.

Aquestes tècniques es realitzen després d’una exploració acurada i d’un estudi exhaustiu de cada cas per a garantir el millor resultat possible, ja que cada pacient necessita una técnica quirúrgica determinada en funció de la seva patologia. A més, el postoperatori és ràpid i còmode podent caminar des del primer moment. La feina ben feta i sense pressa és el nostre tret diferencial, i garantitza uns bons resultats.

Els processos que poden ser tractats quirúrgicament són molt variats.

Patologia ungueal i subungueal:

• Onicocriptosis (unglera o “uñero”)
  • Exóstosis subungueals i osteocondromes

Patologia osteoarticular:

• Hallux abductus valgus (galindó o “juanete”)
  • Dits en garra o Martell
  • Galindó de sastre (quintus varus o “galindó al dit petit”)

Patologia de parts toves:

• Quists de diferent etiologia
  • Neuroma de Morton

Casos Clínics de cirurgia

Dolor al peu dret per diverses causes

Aquest és el cas d'una dona de 58 anys amb dolor crònic a l'avantpeu dret des de feia 5 anys causat per una metatarsàlgia (dolor a la part anterior de la planta del peu), per un segon dit en garra i per un neuroma de Morton. Després d’una valoració acurada del cas i una bona planificació, es va realitzar una reparació quirúrgica dels metatarsians que causaven dolor, i una realineació del primer dit. A més, es va eliminar en neuroma de Morton. Després de 6 setmanes de repòs relatiu, es va iniciar la progressió cap a una activitat normal. Actualment ja no té dolor, pot fer una vida normal i pot portar un calçat amb tacó de manera ocasional.

DESPRÉS

Reparació d’onicocriptosis crònica i dolorosa

Aquest és el cas d'un home de 31 anys, que presentava una onicocriptosi (comunment anomenat “unglera” o “uñero”) des de fèia 2 anys. Durant aquest temps no s’havia resolt el problema de manera espontània, i la inflamació i infecció varen fer que es produís un  engruiximent de la pell i del teixit circumdant. Després de valorar el cas es va optar per realitzar un tractament definitiu. Es va realitzar una reconstrucció eliminant el teixit excessiu i deixant espai per a que la ungla tengués superfície per creixer i no es tornàs a clavar. Al cap de 2 mesos el dit havia recuperat la seva forma normal. Actualment el pacient segueix sense dolor i fent vida normal.

DESPRÉS

Eliminació de callositat dolorosa entre el quart i el cinquè dit

Aquest és el cas d'una dona de 68 anys, que presentava des de feia molts anys una callositat anomenada tecnicament heloma en fons de sac. Està localitzat a la comisura entre el quart i cinquè dits, i es produeix per un excés de pressió al caminar entre dues prominències òssies. És molt dolorosa i en aquest cas el tractament conservador amb curetatge i ortesis interdigital de silicona no oferia una millora significativa, tornant a molestar al poc temps. Es va realizar una senzilla tècnica quirúrgica amb la que es va aconseguir eliminar el dolor des del primer moment. Des de llavors, la pacient fa vida normal i sense dolor.

Correcció i alineació d'un primer dit operat previament 3 vegades

Aquest és cas d’una dona de 70 anys, que havia estat operada inicialment de galindó (hallux valgus) fèia 13 anys i no s’havia aconseguit un resultat satisfactori perquè continuava amb dolor. Després d’una segona intervenció el resultat tampoc ho va ser, perquè el dit va quedar més curt i desviat internament. Es va realizar una tercera intervenció per fixar la articulació, però el dit es va tornar a desviar i era dolorós al caminar. Quan va venir a la nostra consulta, es va fer un estudi del cas amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida i no tenir dolor. Després d’una bona planificació, es va tornar a fixar i realinear el dit. Després de 6 setmanes de repòs, l’os es va consolidar correctament i la pacient pot fer vida normal i sense dolor.